Cerca en aquest bloc

divendres, 21 de maig del 2010

El borinot de l'olivereta.

Nens i nenes de cicle inicial heu gaudit d'uns dies fantàstics a Can Gort. Jo, com sempre, molt amagadet us he vist treballar, jugar, descobrir,...
Un matí abans d'esmorzar els vostres mestres us ensenyaven la diferència entre els falciots i les orenetes que en aquell moment volaven sobre vosaltres.
Uns nens i nenes van descobrir un estrany insecte. Un mestre va fer-lo pujar a una de les vostres gorres per ensenyar-lo a tothom.

Aquesta papallona és el borinot de l'olivereta . Li agrada molt un arbust , l'olivereta i d'aquí el seu nom. En el món de les papallones forma part dels esfíngids que habitualment tenen activitat de nit. Són papallones molt grans i robustes. Poden agafar el nèctar de les flors mentre no paren de volar davant d'elles.
Quina sort, heu vist el borinot de l'olivereta !
Atentament.
Senyor i

2 comentaris:

  1. Hola a tots!!
    M?agradaria saber si hi ha algun Borinot d'aquest que piqui; doncs un cop vaig tenir una mala experiència amb ells; em van dir que em va fer alergia el seu verí i em vaig infla tota com un globus, va esser una passada...cuideu-vos d'ells aparteu-vos...i no els inquieteu, així no us faran re. petons.Sun.

    ResponElimina
  2. Sun:
    Encara que porta el nom de borinot, és un tipus de papallona. Tenen el nom de borinot perquè recorden als borinots ( abejorro en castellà) en la forma de volar; i aquets sí que piquen!. Pertanyen al grup de les abelles però són més grossos i molt peluts.
    Atentament
    Senyor i

    ResponElimina

Recordes?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...