Cerca en aquest bloc

dimecres, 31 de març del 2010

La germinació

Al blog http://blocs.xtec.cat/clilpractiques1/ he trobat aquest vídeo. Gràcies Florià.

- A l'escola es deu haver assecat la planta de mongeta que encara estàvem observant?

dimecres, 24 de març del 2010

Boles, bales i esferes 2on i Passeig per l'itinerari Marius Torres

Al bus ens ho hem passat molt bé. Ha estat un viatge molt llarg. I el paisatge de Lleida de la finestra era preciós. Dins del bus costa molt d'escriure.
Hem fet l'itinerari de Marius Torres. Hem vist la casa on va viure, on el van batejar, la casa dels seus avis materns, els Pereña, la casa on va néixer ...
Per la Caixa hem hagut d'esperar molta estona per entrar. A dins ens han ensenyat totes les figures geomètriques que estan relacionades amb formes rodones: esfera, el·lipsi, hexàgon, l'ona i .... el fractal.

Ha estat molt divertit.

dimarts, 23 de març del 2010

Boles, bales i esferes


Hem anat a veure una...
Una estimulant posada en escena per tal que els menuts descobreixin el fascinant món de les formes i la seva funció a la natura. Amb l'ajuda de l'Enki, el protagonista de l'obra, descobrirem les formes més habituals que trobem a la natura. (Boles, bales, esferes, espirals, hèlixs, fractals.) Començarem a observar-les i a classificar-les, per descobrir finalment quina funció fan i per a què serveixen. Amb l'Enki també associarem aquestes formes amb els elements i éssers vius del nostre entorn. Amb ell descobrirem com, en bona mesura, les formes contribueixen a la clau de la supervivència dels éssers vius: menjar i no ser menjats.

en companyia de na Lupe, la padrina d'en Mario i d'en Josep Mª.
P.D. I volia fer una foto a Lupe i feia Sol i no veia bé la pantalla i el retard entre que prems el botó i es fa la foto i que volia veure bé als nens i a les nenes...
Al teatre no es podien fer fotos.
Montse

dilluns, 22 de març del 2010

diumenge, 21 de març del 2010

21 de març: Dia mundial de l'aigua i de la poesia


El 21 de març està molt ocupat! És el dia Mundial de l'AIGUA i també el dia Mundial de la POESIA.
Aquí deixem un enllaç al Laboratori de l'Aigua. Potser podrem fer algun dels experiments que es proposen pel cicle Inicial, o no, ja veurem si podem estirar el temps com un acordió!

dimarts, 16 de març del 2010

A partir del conte de la Història universal de Gianni Rodari

Història universal

Al començament, la Terra estava tota equivocada, tornar-la més habitable va ser una feinada d’aquelles. Per passar els rius no hi havia ponts. No hi havia camins per pujar a les muntanyes. Que et volies seure? No hi havia ni l’ombra d’un tamboret. Que et queies de son? No hi havia llits. Per no punxar-se els peus, no hi havia ni sabates ni botes. Si t’hi veies poc, no trobaves ulleres enlloc. Per fer un partit, no hi havia pilota; faltava la cassola i el foc per fer bullir els macarrons, i, ben mirat, tampoc no hi havia macarrons. No hi havia res de res. Zero sobre zero, i prou. Només hi havia homes, amb dos braços per treballar, i així, als disbarats més grossos, s’hi va poder posar remei. Però queden tantes coses per corregir encara! Arromangueu-vos de mànigues, que hi ha feina per a tothom!

GIANNI RODARI, Contes per telèfon Text trobat a http://www.fotolog.com/oru_llona

Què és el que li falta al món:

la tranquil.litat, les cases dels nens i les nenes que no en tenen, el menjar de qui no en té, que els nens no siguin abandonats, que no hi hagi violència, que tots els nens tinguin nom, que a tots els nens els estimin, que no facin foc als boscos, que no es mati a ningú, que tothom sigui educat, que hi hagi PAU, que els lladres no robin, que tothom tingui treball...

I també, medicaments per millorar la salut, més enginy i ciència per millorar la vida de tothom, més escoles i parcs, més joguines i més repartides, ciència per saber quan passaran els terratrèmols i els aiguats, més metges, més alegria, repartir millor la riquesa ...

dilluns, 15 de març del 2010

La Sara ens explica...

Hola bon dia!
Avui al Pla de Treball he decidit fer el racó d'Explico què fem i descobrim als blogs.
Escriuré sobre les plantes.
Les plantes necessiten prendre el sol i també necessiten aigua i terra.
Continuaré...
I avui dia 24 de març, continuo.
Les fulles de les plantes tenen un nervi principal per on hi circula la saba. La part de sota de la fulla es diu REVERS i la de sobre es diu ANVERS.
imatge de http://www.nohihaquienspari.com/Botanica/Tematiques/Teoria/fulles.htm
Ara us explicaré coses de les arrels.

imatge de http://blocs.xtec.cat/naturalsom/files/2008/05/arrel-parts.jpg
Les arrels subjecten l' arbre al sòl. Aquest sòl vol dir la terra.
Les plantes tenen una tija principal que és de dimensions variables.
Les coses que he escrit les he llegit al llibre Les Plantes de l'editorial Parramón.

El goig d'estar junts

És dilluns i se'ns veu l'alegria de treballar en companyia dels nens i les nenes del cicle inicial.


QUE BÉ QUE TREBALLEM!!!

diumenge, 14 de març del 2010

En Marc creix

Mesures
Data

Pes

Altura

mesura del cap
21/12/09 3 KG 49,5 CM
29/12/09 3.400 50,5 CM 36 CM
5/01/10 3.890 52 CM 52 CM
19/01/10 4.420 54,50 CM

37´5 cm

1/02/10 5.240 57,50 CM 39´5 cm
1/03/10 5.800 59 CM












- Què farem per saber què volen dir aquestes xifres?

- Treballarem tots i totes a l’hora o farem grups?

- Com ho farem per a que veiem les mesures com si fossin de debò?

- Nosaltres quan ens mesurem l’alçada fem servir cm?

- Què farem servir per a mesurar-nos?

- Podrem treballar totes les coses que la Generalitat ens proposa?

Processos específics a desenvolupar:

  • Desenvolupament d'estratègies de mesura. Composició i descomposició)

Continguts de mesura:

  • Comprensió de les magnituds mesurables, de les unitats i del procés de mesurar
  • Reconeixement, en contextos significatius, de les magnituds de longitud, capacitat, massa i temps. Diferenciació de les magnituds discretes i les magnituds contínues relacionades amb l'ús dels nombres.
  • Comparació directa i indirecta i ordenació de mesures de les diferents magnituds.
  • Mesura de les diferents magnituds utilitzant unitats no convencionals i convencionals (longitud: m; massa: kg; capacitat: l; temps: dia, setmana, mes, hora).
  • Selecció de la unitat i de l'instrument adequats, d'acord amb la magnitud a mesurar. Expressió, mitjançant pictogrames i taules, de mesures preses.
  • Lectura i escriptura de mesures en contextos reals.
  • Aplicació de tècniques i d'instruments per mesurar
  • Aplicació del procés de mesurar, tot utilitzant una unitat de forma repetida i un instrument adequat: cinta mètrica, regle, rellotge analògic, balança de plats.
  • Desenvolupament de referents comuns que facilitin la comparació, la mesura i l'estimació.
  • Descripció oral del procés de mesura i d'estimació.

divendres, 12 de març del 2010

Els collarets i les desenes

- A veure si saps quins números són?
- A veure si saps quantes desenes hi ha a cada collaret! Si cliques la foto la pots fer més gran.
Recorda que una desena és un grup de deu unitats i que una centena té deu desenes.

dijous, 11 de març del 2010

Un codi misteriós

Ahir a la classe de primer van aparèixer quatre fulls amb un missatge secret. Uns quants detectius el van poder llegir. I tu?
C13R70
D14
D3
V3R4N0
3574B4
3N
L4
PL4Y4
0853RV4ND0
A D05 CH1C45
8R1NC4ND0 3N 14 4R3N4,
357484N 7R484J484ND0 MUCH0
C0N57RUY3ND0 UN C4571LL0
D3 4R3N4 C0N 70RR35,
P454D1Z05 0CUL705 Y PU3N735.
CU4ND0 357484N 4C484ND0
V1N0 UN4 0L4 D357RUY3ND0
70D0 R3DUC13ND0 3L C4571LL0
4 UN M0N70N D3 4R3N4 Y 35PUM4.
P3N53 9U3 D35PU35 DE 74N70 35FU3RZ0 L45 CH1C45 C0M3NZ4R14N 4 L10R4R, P3R0 3N V3Z D3 350, C0RR13R0N P0R L4 P14Y4 R13ND0 Y JU64ND0 Y C0M3NZ4R0N 4 C0N57RU1R 07R0 C4571LL0; C0MPR3ND1 9U3 H4814 4PR3ND1D0 UN4 6R4N L3CC10N; 64574M05 MUCH0 713MP0 D3 NU357R4 V1D4 C0N57RUY3ND0 4L6UN4 C054 P3R0 CU4ND0 M45 74RD3 UN4 0L4 LL1364 4 D357RU1R 70D0, S010 P3RM4N3C3 L4 4M1574D, 3L 4M0R Y 3L C4R1Ñ0, Y L45 M4N05 D3 49U3LL05 9U3 50N C4P4C35 D3 H4C3RN05 50NRR31R.

dimecres, 10 de març del 2010

El càlcul i els jocs

Quan fem desdoblaments de matemàtica un grup va a informàtica i fa càlcul i moltes més coese i l'altre grup fa càlcul mental i càlcul jugant. Aquest dimecres a l'aula vam calcular i jugar a fer el 10, a fer el 20, a Tancar la caixa, al cargol, a...

I el grup de baix van repartir pizzes en companyia d'aquest ratolí tan simpàtic.

Plantes, plantes...

Amb L'Ignasi hem observat un experiment que està fent amb els nens i les nenes de tercer.
Sabeu... les plantes creixen i busquen la llum! Mireu com es dirigeixen cap el forat!
Hem après unes paraules noves que encara no sabem ben bé què volen dir:
FOTOTROPISME

Ens ha visitat en Marc!

La Carme ha portat en Marc a l'escola. Ens sembla que li ha agradat venir.

Avui fa ...


Avui fa... dies que hem començat el curs. La Meritxell ens ho ha comunicat!!!
Feliços 100!
Sempre he esperat aquest moment del Número de cent dies a l'escola, he escrit aixó i si em voleu dir alguna cosa me la dieu. He intentat comptar molt bé i si em voleu dir alguna cosa escriviu-me i lo que veieu a la foto ho hem a l'àbac i ha costat i li dono gràcies a la Remei, gràcies i sóc la Meritxell.

dimarts, 9 de març del 2010

dilluns, 8 de març del 2010

Saber guanyar, saber perdre

Avui a Filosofia hem parlat de saber guanyar i de saber perdre.
Hem vist un vídeo. Hem rigut molt i també hem recordat i pensat.
Ja continuarem aquesta entrada.
Clica la paraula vídeo, si vols, i llegeix els comentaris que hem fet.

dissabte, 6 de març del 2010

Recordes?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...