Com que els temps no estant per malgastar la sal d'aquesta manera...
DEMANO SOCORS als nens i a les nens de primer per a que pensin com podem trobar una solució que ens ajudi a separar la sal de la sorra.
Avui hem pensat, parlat, imaginat i sobre tot hem fet HIPÒTESIS del que passaria si...
Potser aquest experiment només el farà el grup 2 i el grup 1 es posarà a recordar i a tornar experimentar les dissolucions que van fer quan eren"petits" i "petites".
Mira, aquí tens les fotografies per a que puguis recordar, explicar i contestar les preguntes que ens queden pendents.
- Als comentaris han quedat preguntes com:
- ÉS AIGUA NOMÉS el que ha quedat al pot?
- L'aigua està sola?
Marc, L.: diu que poséssim una cullera i anéssim agafant la sal i la traiem i la posem en un pot, en un got...
ResponEliminaArnau diu: poses un got amb aigua, apartes tota la sorra i després en got agafes tota la sal i la poses dins del got.
ResponEliminaEmma diu: treure la sal amb una cullera.
ResponEliminaIan: barrejar-ho tot.
Marc Ch: colar-ho tot amb un colador.
ResponEliminaMarc Ch: ah! Amb aigua!
ResponElimina- Que quedarà damunt del paper de filtre que hem posat damunt del colador?
ResponEliminaLA SORRA I LA SAL.
EL PAPER QUEDARÀ MULLAT.
L'AIGUA QUEDARÀ A BAIX.
- L'aigua SOLA?
SI.
- DE QUIN COLOR SERÀ L'AIGUA QUE QUEDI A BAIX?
MARRÓ.
POTSER QUEDARÀ DEL COLOR QUE ÉS, TRANSPARENT.
- PER QUÈ L'AIGUA QUE CAU ÉS TRANSPARENT?
- ÉS AIGUA NOMÉS?
AL BROU DE LA SOPA HI HA SAL DESFETA...
TENÍEM SORRA, SAL, AIGUA, FANG ARGILA...
I...
- QUÈ PASSARÀ DEMÀ PEL MATÍ?
QUE S'ASSECARÀ L'AIGUA.
S'ASSECARÀ PERÒ L'AIGUA NO ESTARÀ SECA.
QUE CAURÀ L'AIGUA AMB GOTETES A AL POT.
AL COLADOR HI QUEDARÀ EL PAPER, EL FANG, SAL,