Cerca en aquest bloc

divendres, 30 d’abril de 2010

Mates al pati


  • Què fèiem?
  • Què hem mesurat?
  • Quant ha donat d'ample la pista del Montsuar a cada grup? Un altre divendres ja farem la comprovació per a veure qui té raó.
  • Quina suma era la de la pilota?
  • A què jugàvem als pins?
  • Quantes caselles tenia la quadrícula que hem dibuixat al terra?
  • Si la pedra a la primera tirada anava al número 7 després a quin número havia d'arribar?
  • Hem fet servir amb precisió i criteri les unitats de mesura? Saps si això vol dir els metres de fuster que teníem i el metre de plàstic gran que fèiem servir?
  • Hem planificat i seguit alguna estratègia per resoldre un problema i l'hem canviat si no anava bé? (Recordes que un grup ha agafat un guix i ha anat marcant cada metre?)

Idea de: Jocs numèrics per a fer al pati. Editorial Teide.

Gràfiques de les votacions dels murals i del joc del pati

Gràfiques que expliquen quins murals i jocs s'han triat per a fer més bonic el pati de l'escola Sant Jordi de Lleida.
22 d'abril 2010

Farem matemàtica llegint aquestes gràfiques:
Gràfiques dels murals i dels jocs triats
Anirem escrivint les lectures que anem fent. Us direm què vol dir cada cosa.
La propera setmana a l'hora de matemàtica...

Poesia: Arc de Sant Martí


Arc de sant Martí
com es que tens
tants colors?
Potser perquè vas néixer així
o perquè els teus pares també van néixer aquí?
Quina cosa de les dos és?
La primera?
O és la segona?
És la primera va dir!
Merli.

dijous, 29 d’abril de 2010

Normes del menjador


Amb la Maria, ja fa dies que vam posar-nos d'acord amb unes normes que seguiriem al menjador per a menjar bé, amb calma, saborejant els aliments, gaudint del bon menjar:
  1. No córrer pel menjador ni a l'hora de fer fila.
  2. Seure bé a la cadira.
  3. Respectar el menjar dels altres a més del propi i no tirar-lo a terra.
  4. Parlar fluixet al menjador per no fer xivarri.
  5. Esforçar-nos al màxim per menjar de tot.
  6. Respectar els companys SEMPRE
A classe hem quedat que intentaríem xiuxiuejar o sigui que parlaríem com si diguessim les coses a l'orella d'algú.
- Serem capaços de fer-ho?

dimecres, 28 d’abril de 2010

Des de la finestra

Des de la finestra de la classe avui ...
Sense més paraules però amb moltes emocions.

Gent de segon i... a la vostra finestra que hi passa alguna cosa?

Què passarà si... o per què una barca flota?

Si tenim una esfera de plastilina, una moneda d'un euro i un pot amb aigua... què podem fer. Què passarà si...
Quan l'altre grup ho haurà pensat i fet ja acabarem de posar el que vam fer i pensar.

Poesies


L'atrevit

Un dia hi havia un atrevit, atrevit,
molt divertit
que corria amb un trineu, trineu,
i es va trobar un colomí, colomí,
dins d'un molí
que es menjava un pastís, pastís.
I quants pisos tenia el pastís?
Sis!!!
Mentre menjava cantava una cançó, cançó,
tan lletja que tocava el crostó
i l'atrevit va dir:
correu, correu
pugeu al trineu
i es van endur un trofeu.
Josep Baró

Joc de confegir números

Recupero aquesta entrada del mes de novembre per acostar-la als nens i a les nenes de primer que estem treballant els nbúm eros, les unitats, les desenes, en Joan Vint-i-un...

A les Propostes de la Lluïsa he trobat un joc per a confegir els números fins a 10 i també els més grans. Si cliques la imatge o l'enllaç pots jugar i aprendre i fer la llista del joc del Punyet, si vols.

dilluns, 26 d’abril de 2010

Avui a Filosofia... "vaig veure"

Després de l'entrada d'en Josep he decidit canviar el tema de Filosofia d'avui i parlar de coses relacionades amb el sentit de la vista. El llibre PERSENSAR proposa parlar de buscar el sentit d'expressions com:
  1. Veure-hi clar
  2. Veure-ho fosc
  3. Veure-ho confús
  4. Veure-ho verd
  5. Li he vist el sí a la cara
  6. No li ha tret la vista de sobre
  7. Se la menjava amb kla vista
  8. No veure un bou a tres passes
  9. Haver-ne vist de tots colors
Després hem començat a parlar del sentit dels colors, de que signifiquen per nosaltres.
Hem dit que el color negre ens recorda la por, la foscor, el terror, la tristesa, la curiositat, l'espant... (Em deixo coses que demà completarem perquè ara no recordo!)
El delegat ha anotat a la llibreta de classe que dilluns que ve seguirem amb el blanc.

com s 'ha de fer per no cansar-se en una caminada

Sóc en Josep i us explicaré que per no cansar-se en una caminada s'ha de caminar alegre amb ganes i també si voleu divertir-vos jugar amb un joc caminant, per exemple, el veig veig,una cursa, etc.

Continuarà...

diumenge, 25 d’abril de 2010

Biografia i obra de Màrius Torres

La Marina, l'Òscar, l'Adrià, l'Èlia, en Martí i l'Albert actuant com a representants del grup de 2n i de la mà de Gabriela Belinchón, el dimecres dia 21 d'abril van explicar a la mainada de primer qui era i què havia escrit el poeta Màrius Torres.

La meva intenció era posar títols, treure tremolors de la càmera, posar efectes especials... però després d'una tarda de dissabte i un matí de diumenge intentant convertir el format MOV en AVI, i veient que es feia més gran de 2 GB he decidit penjar-ho tal i com va ser gravat.

Ha estat necessari que prengués el determini de deixar enllestides les "feines" que m'havia proposat per aquest cap de setmana -la presentació dels contes fets a la Biblioteva i penjar el vídeo de segon- en detriment d'anar a Balàfia a veure els nens i les nenes que corrien a les Ludocurses 2010. Aquesta presa de decisió m'ha fet pensar que el proper any intentaré no agafar cap compromís amb mi mateixa que em posi en una situació que em faci envejar estar en un altre lloc.
Disculpin les molèsties.
Montserrat Escorsa.

Aquí tens tot el que tan bé ens van explicar. Felicitats!

P.D.:
Les mestres i els mestres intentarem que els consells que Gemma Martínez dóna pel VI certamen nacional infantil i juvenil de Lectura en veu alta, LVA, per al curs 2009 -10 siguin aprofitats pels grans i els petits per una propera ocasió i s'entengui més tot el que diem:
PROPOSTES per millorar la LVA
I... segona Nota: fer servir una càmera de vídeo i no la de fotos que faig servir!

Concurs de dibuix

En els concursos només guanyen uns pocs. És dur. Però aquí tothom hi posa el màxim de ganes i si no mira:

* Pintar mentre escoltem, en aquesta ocasió, músiques de MEDITERRÀDIO és un altre petit plaer.

Contes a la Biblioteva

Alguns nens i nenes de primer i segon han escrit contes amb la Maragda i d'altres alumnes dels cicles mitjà i superior, durant l'estona del migdia per celebrar Sant Jordi. Mira, llegeix i gaudeix:

Si les imatges van massa de pressa, clica el símbol de pausa i si ho vols veure més gran clica també.

dissabte, 24 d’abril de 2010

dimarts, 20 d’abril de 2010

Pensaments


  1. Quina vergonya no fer cap entrada des de fa tants dies!
  2. Quina delícia estar amb els vostres fills i filles. Amb els vostres nets i netes. Amb les vostres nebodes i nebots. Amb els vostres germans i germanes. Amb ELLS i ELLES!!
  3. Quin llibre estem fent des de fa mesos tant interessant! Aviat us el regalarem.
  4. Tots i totes estem acabant d'acabar-lo. Avui hem anat a buscar a la senyora Imma per a que veiés quins ÍNDEXS ens estaven quedant. Des del blog li agraïm la seva visita i les felicitacions que ens ha donat. (Recordes?: Un punt, un dit, un punt, un dit, un punt, un dit, un punt, un dit, un punt, un dit, un punt, un dit...)
A les 09:15 L'Oussama ha dit:
jo tinc un ajudant: EL MEU CERVELL!!!
Com que ens ha agradat sentir-ho, aquí ho hem posat.

dilluns, 12 d’abril de 2010

Les tres illes

El dilluns de la Mona amb els veïns vam fer una obra de teatre i jo avui us l'escric:
Es diu les tres illes per que són tres illes.

Laia:Comença l espectacle!

Jan: Ai! que avorrit que estic!
Marc: Hola Pingüí vols jugar amb mi?
Jan: Val, molt bé perquè estava avorrit.
Marc: Si! Et faré un regal! Té! Agafa'l.

Elna:ho que trista estic on són els 7 nans?
Laia:no ploris jo t'ajudaré segueix-me, Blancaneu.
Marc: piu-piu, piu-piu
Elna:hi hi hi!ha ha ha!

Marc:pingüí fes el que vulguis que farem una festa!
Jan: vaaaaaaaaaaal
Laia:i la Blancaneu ho va sentir i diu:
Elna:jo també
Laia: i s'ho passen molt bé!
FI
Escrit per la Laia

diumenge, 11 d’abril de 2010

Llegir les hores

L'altre dia a classe vam parlar de com es llegien les hores i va sortir que a Amèrica posaven després dels números que volien dir l'hora unes lletres que eren am o pm.

Si vols veure aquest mapa moooolt gran clica:
Algú va recordar el programa de tv APM!
A la Viquipèdia hem trobat que pm és l'abreviació del terme llatí post meridiem, (després del migdia). S'usa en alguns països per definir les hores del dia. El terme oposat és am (hora).

I a la Wikipedia hem trobat que Ante merídiem es una locución adverbial que proviene de la locución latina ante meridiem, y hace alusión a las horas posteriores a la medianoche y anteriores al mediodía. Suele indicarse con la abreviatura a. m.. O sigui abans del migdia.

I a la Viquipèdia a Zona horària:
Tots els fusos horaris es defineixen en relació al Temps universal coordinat (UTC), que és el fus horari situat sobre el meridià de Greenwich, que passa per sobre Londres.

Nosaltres som de UTC+1

Com que la Terra gira d'Oest a Est, al passar d'un fus horari al següent en direcció Est, hauríem de sumar una hora. Si al contrari passem de l'Est a l'oest, hem de restar una hora. El meridià 180°, conegut com línia internacional de canvi de data, marca el canvi de dia.
imatge de http://ca.wikipedia.org/wiki/Fitxer:Meridiano_de_greenwich.jpg

Si vols saber més: Meridià de Greenwich

Si vols aprendre les hores o recordar el que ja saps clica El rellotge
Recorda: Els-minuts-i-els-segons

  • Un fus esfèric és:
  • I el fus de la Blancaneus:
imatge de http://www.sfu.museum/hola/sp/artifacts/featured/32/
I si la teva família i tu voleu saber com s'orientaven abans els navegants, on és el nord i el sud, l'est i l'oest...
Edu3.cat

I el Nord, on és? I el Sud? I l'Est? I l'Oest?


Si vols saber més:

divendres, 9 d’abril de 2010

Fent tinta de debò


- Si vols saber més sobre la tinta, llegeix el que el senyor i va escriure al blog de la Biblioteca.

dijous, 8 d’abril de 2010

Inauguració de l'exposició: La maquinària de la lectura

Avui per gentilesa del senyor Dionís Gutiérrez hem anat a l'exposició: La maquinària de la lectura. La impremta a Lleida de Botel al segle XXI.
Mentre esperem el reportatge que sortirà a la blog de la Biblioteca perquè el senyor i se n'assabenta de tot, tot... aquí teniu unes primeres impressions.
Ah! I a més a més hem sentit molt ben explicada la llegenda de la Verge del Blau


Per cert hi havia una persona de primer i una altra de segon... que han estat més que ben acompanyades.

dimecres, 7 d’abril de 2010

La màgia d'escriure:Taller Documenta (1)

Els primers cinc cèntims d'un matí molt profitós.
En Jesús de Documenta ens ha fet viatjar a través de la història de l'escriptura.

Fent tinta invisible

Xittttttttt! No ho diguis a qui encara no ho ha fet!!! Ssssssssssss! Silenci absolut. No expliquis res de res de l'experiment.

dilluns, 5 d’abril de 2010

Mesurant

Recordes que teníem les dades d'en Marc?
De 49,50 a 59 centímetres.

I una altra manera de mesurar
fent servir llapis que siguin igual de llargs i posant-los un al costat de l'altre.

Recordes?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...