Cerca en aquest bloc

dilluns, 30 de novembre del 2009

Avui som 10!

Us trobem a faltar.
Hem decidit el que faríem avui, nosaltres.
  1. Els deures: Pàgina 14 i 15 de Gripau
  2. El que farem abans de les 10: jugar, escriure
  3. El grup que no ha fet fotografies de les "LLETRES" que hi ha al pati hem anat a fer-les amb l'Ignasi. A la classe ens hem quedat els que fem racons de llengua.
  • Jo, la Nerea, he escrit a la llibreta de les Idees:
He escrit uns experiments de barrejar mel amb fusta amb l'Alba M., a la llibreta de "Jo penso molt!"
  • En Gerard, la Meritxell, en Mario i el Víctor hem jugat a la cuineta.
  • L'Andrea i la Merli han fet un joc de sumes.
  • La Laura ha jugat a la granja amb la Catalina.
A les 10, sis han anat a fer fotografies de lletres del pati i els altres hem fet racons de llengua.
Ja us ho anirem explicant.

diumenge, 29 de novembre del 2009

I més càlcul mental

El càlcul mental, sol, sense un context és pura mecànica. A vegades va bé tenir memoritzades unes operacions que et poden ajudar a estimar o a calcular amb rapidesa. Sempre és més recomanable saber resoldre un problema que interessi però...
Si vol, aquí té un altre clic una mica diferent i fet fa més poc en el temps per Francesc Figueras Tutusaus de l'escola Jacint Verdaguer de La Granada:

Clic de càlcul

Si algú vol entrenar el que ja ha fet a l'escola a l'hora del desdoblament de matemàtiques...
Aquí li deixo un Clic de Càlcul mental fet per en Josep Roura Bussó i per na Montserrat Ferrer Iglesias per entrenar el càlcul mental, l'autocontrol i la comprovació de la resposta que un pensa abans d'escriure el número...

Activitats de càlcul mental per a primària
Nota: hem tret l'enllaç directe perquè si no sempre sortia un cartell una mica empipador.

dissabte, 28 de novembre del 2009

Conferència

De Conferències 2on


Seguint amb el cicle de conferències sobre els animals, Èlia Martínez ens ha presentat els Ases. Ha optat per fer una presentació amb power point, explicant les característiques d'aquests animals. També ens ha mostrar fotografies dels tres ases que té a casa del seu padrí. Les seves companyes i els seus companys han trobat que era molt interessant i li han fet moltes preguntes, que ella ha contesta molt bé.

divendres, 27 de novembre del 2009

En Jordi i la Laia i l'experiment de l'aigua

Explicarem un experiment de l'aigua
El primer experiment serà el riu i el mar:us explicarem com es fa

Necessitem 2 gots en un li fiquem sal i a l'altre no i 2 grans de raïm què passarà? Flotaran al mar o al riu?

Us escriurem el 2n. experiment, es titula els papers de colors.
Necessitem 1 got i 1 paper pintat amb pinzell de qualsevol color i al got fiquem
el paper del color i que passarà?

Us escriurem el 3r. experiment, es titula quan fiquem les mans dintre
d'un bol amb aigua la notem freda o calenta ?

Nota: Avui la Laia està malalta i ho escric només jo, en Jordi.

dijous, 26 de novembre del 2009

Conferències


Nova conferència, Isidoro ens ha presentat "Els Huskys". Ho ha fet molt bé, ha contestat totes les preguntes i hem aprés moltes coses d'aquesta raça de gossos. Per fer la presentació ha optat per un maxidíptic ple de fotografies i informació. Us recordo que totes les conferències estan a la vostra disposició a l'estand de segon a l'exposició de la setmana de la ciència i després a l'aula.

EL Petit Príncep

Avui, dijous 26-11-09, hem fet la capsa/teatre que explica un conte. Era un deure que ens havia posat el Bufalletres en la seva visita anterior.Ens ho hem passt molt bé, hem treballat i suat molt, però el resultat ha estat molt maco.


No hem fet fotos a les capses perquè voliem donar una sorpresa a Montse. Hem col·locat les capses a la Biblioteca, ens ha semblat que era el LLOC a on havien d'estar, a prop del Petit Príncep. Montse, desitgem que t'agradin, i a totes les bibliotecàries de l'escola i al bibliotecari (tot i que ell ja ho ha vist i ens a donat el permís per posar l'exposició). També esperem que estiguin totes les capses en condicions, perquè les hem col·locat fent pisos i no eren gaire segurs, ai, ai, ai!


Agraïm especialment a Iolanda i Èrika el seu temps, l'ajut i la paciència. Quan hem començat l'activitat les he dit que sempre que les cridava eren allà i, això, em recordava una cançó... "Dame un silbidito" (li diu Petito Grillo a Pinotxo, si tens problemes "dame un silbidito")


Qui sóc jo?

Avui després de la Cloenda de la Setmana de la Ciència _ aprofito per felicitar a la gent del Cicle inicial i a tothom per lo bé que ha sortit gairebé tot_ hem resolt aquest problema:
La persona que tinc a la meva dreta té dues persones a la seva esquerra.
Qui sóc jo?
  • Per poder resoldre el problema hem recordar quin era el costat dret de cadascú.
  • Hem pensat que el que parlava o la que parlava està a la fotografia.


Al Blog de la biblioteca vam enllaçar un joc de genmagic.net, les simetries, que ajuda a treballar la situació en l'espai.
Clica la imatge i juga!
- Per cert, ens pots recordar el resultat del "problema" que tenim? Qui és el que et fa la pregunta que diu:
La persona que tinc a la meva dreta té dues persones a la seva esquerra?
El problema l'hem tret de Gamar que és el Gabinet de Materials i de Recerca per la Matemàtica a l'escola. Gràcies.

dimarts, 24 de novembre del 2009

Conferències



Voldria recordar a les famílies que si cliqueu a les fotos es fan més grans

Seguint amb l'exposició de conferències sobre els animals, hem escoltat les intervencions de Pau, Marina, Andreu, Joan i Núria. Totes i tots ho han fet molt bé, amb presentacions acurades i amb formats molt diferents. Podem trobar el llibre-joc del Pau i el power d'en Joan. Us recordem que totes les conferències estan exposades a nostre estand a la Setmana de la Ciència de l'escola.

En Charles Darwin

El dia 26 de novembre, dijous, es farà la Cloenda de la Setmana de la Ciència. Nosaltres hem après una mica qui era en Charles Darwin.
Avui la Merli i després els seus germans ens han dit que ahir a la Tv3 van parlar d'ell.
Aquí us posem el reportatge:



Per cert nosaltres el dia de la cloenda direm:

Lluc: A en Charles Darwin li agradaven molt les plantes i els animals i va viatjar en un vaixell molt gran durant 5 anys i va trobar animals que a Anglaterra no hi estaven
Jordi: En Charles Darwin va dir: Aquí passa alguna cosa!

Merli: El professor Josep Lluís Barona diu: Hi ha parts del nostre cos que encara que no s'assemblin
Oudya: tenen la mateixa funció com les brànquies dels peixos i els nostres pulmons.
Sara: Darwin va dir: 1. totes les espècies vénen d'altres espècies
Max: 2. les espècies s'han transformat per sobreviure
3. les transformacions es transmeten per descendència.

dissabte, 21 de novembre del 2009

La història de Vanessa

La història de Vanessa obrirà el debat de l'hora de Filosofia. Divendres passat, el dia 20 de novembre era el Dia Internacional dels Drets dels Infants.
A l'escola vam poder veure els panells del club Banyetes i els drets i deures dels infants. Després en vam parlar.

Des del blog Minireceptes literàries ens ha arribat a Lleida aquest vídeo: La història de la Vanessa. Gràcies, Mònica.

La Mònica proposa un treball a seguir després d'haver-lo vist:

Ja explicarem, si ho fem, les nostres conclusions.
El Parlament de Catalunya també proposa un treball a fer sobre els Drets de la Infància: http://www.parlament.cat/activitat/cataleg/QP6.pdf

De la mà dels drets hi ha els deures explicitats també a http://www.gencat.cat/benestar/pdf/deures.pdf de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència del Departament de Benestar i Família
Entres ells
Drets i deures en els centres d’infants i adolescents en diversos idiomes
  1. Tot infant i adolescent acollit en el centre té el DEURE de:
  2. Complir les normes de funcionament i convivència del centre i respectar l’ordre establert.
  3. Respectar la dignitat i les funcions del personal del centre i dels altres residents, i no agredir-los físicament ni verbalment.
  4. Respectar les ordres del personal directiu i educador, sempre que no imposin conductes indignes o delictives.
  5. Respectar els horaris d’entrada i sortida del centre i l’organització dels serveis.
  6. No abandonar el centre sense l’autorització corresponent.
  7. Respectar les dependències i el material del centre, les pertinences dels residents i no sostreure-les.
  8. No introduir ni amagar en el centre armes o instruments perillosos per a la integritat física dels residents i educadors.
  9. Desenvolupar amb dedicació i aprofitament les activitats educatives, laborals i formatives del projecte educatiu individual.

divendres, 20 de novembre del 2009

El joc del mocador


Divendres 13 de novembre quan vam anar a Margalef després de dinar vam jugar al Joc del mocador.
Saps com es juga? En Jordi i la Laia t'ho expliquem:
  1. primer s'ha de triar un nen o una nena per aguantar el mocador i els jugadors han de triar números que no passin del 9 i si un jugador no agafa el mocador està eliminat i llavors l'altre ha guanyat un punt pel seu equip .
Al joc del mocador vam guanyar l'equip d'en Max

Dèiem els números en anglès:
1 one 2 two 3 three 4 four 5 five 6 six 7 seven 8 eight 9 nine 0 zero
Si vols sentir com es diuen els números en anglès clica:

dijous, 19 de novembre del 2009

Com funciona l'aparell respiratori

Potser farem aquest experiment? Potser ja l'hem fet?
-Doncs, si, ja l'hem fet i forma part de la nostra parada de la Setmana de la Ciència. Aviat més informació.

L'aparell respiratori

L'aparell respiratori a Això diu que era la vida

Conferència "Les Balenes"



Albert ens va presentar un treball molt interessant sobre les balenes. Ho va explicar molt bé i va saber contestar les preguntes que li van fer. Destacar el format amb forma de balena amb que va fer la seva presentació, molt innovador. Aquest format el teniu a l'exposició de la setmana de la ciència per si el voleu mirar.

Més fotos de Margalef



Fotos de l'arxiu personal d'Andreu Jiménez

dimecres, 18 de novembre del 2009

Ens contesten les cartes

La meva mare em va fer una carta perquè li vaig fer una carta i li va agradar tant que em va fer una carta. Moltes gracies mama, m'ha agradat tant la teva carta
que m'agrada molt estar tant amb la família, adéu mama, papa, Awa, Baye i Daouda.
Escrit per Oudya

Nota: als Tallers de Llengua escrita fem diferents racons i un d'ells és el de cartes. Encara fa il.lusió rebre una carta de paper. Som el temps d'Internet però, els nostres alumnes i les nostres alumnes, els hi agrada escriure a mà i a més a més ho necessiten. Penso que la iniciativa de la Fatoumata i l'Oudou de contestar a la seva filla amb la mateixa eina es podria imitar. O no?

Explicacions de Margalef

L'Eric escriu:
  • hi ha pistes a Margalef, vam fer 3 grups
La Laia diu:
  • vam fer activitats i hem caminat molt i ens hem cansat perquè hi havia roques i la activitat que em va agradar més va ser endevinar amb el sentit del tacte les formes de les plantes.
  • amb una tela negra ens vam tapar els ulls i no veiem res, llavors xocàvem amb uns altres nens i endevinava aquell nen o nena que era.

divendres, 13 de novembre del 2009

La visita al Museu de l'Aigua amb en José Antonio Salguero

El pare de l'Andrea S. ens ha passat aquestes fotografies via mòbil de la visita al Museu de l'Aigua.
Nota: Els vídeos, per ara, no he pogut editar-los.

L'àlbum de fotos del Museu de l'Aigua de la mare d'en Max

Pilar Boneu ens ha passat aquestes boniques fotografies que reflecteixen els moments plens de curiositat que l'equip del Museu, amb la Dana al capdavant, ens va fer viure.

Excursió a Margalef

Imatges sense paraules. Les paraules, aquest cap de setmana, les poseu a casa tots i totes els que heu anat a Margalef. Dilluns ja escriureu vosaltres i explicareu el que hem viscut junts.

El grup que anava amb en Ferran, en Josep Mª i la Montse han après a dir una frase en anglès que us volen ensenyar:


Nota: Sé que s'ha de millorar la qualitat de la imatge del vídeo però... amb temps i una canya ja ho farem. Qui ha fet la majoria de les fotos, ha fet l'excursió acompanyada d'un dels tres grups i desitja que tothom es vegi però sap que és difícil que això passi. Intentarem millorar en una altra ocasió.

dijous, 12 de novembre del 2009

Primer també ha anat al Museu de l'aigua

Primeres imatges de la sortida al Museu de l'Aigua. Podeu recordar les explicacions de la Dana i algun dels experiments.
Aviat hi afegirem fotografies que han fet la Pilar mare d'en Max i en José Antonio, pare de l'Andrea S. Des d'aquí agraïm la seva companyia.

Regal del senyor i

El senyor i del blog de la Biblioteca de l'escola ens ha fet un regal molt útil. Mira... Saps què és?

dimecres, 11 de novembre del 2009

Anglès amb l'Esther



Fent anglès amb la "magic box". Fem encanteris amb un pencil, tot dient:
Jump, turn around, close your eyes... Surprise! Surprise! Tripleee!!!
I de la magic box en surt a ball, a robot, a car, a doll, a bike or a scooter.
M'ha agradat molt i m'ho he passat molt bé. Si la magic box ens dóna el que li demanem ens posem happy :) i si s'equivoca, ens posem sad :(

Presentació dels primers Contes inventats

Quins contes han llegit?
Com es titulen?
De què tracten?
Paciència... ja us ho explicaran.
La primera que ho explica és la senyoreta Sara:
El títol és: Escriure és molt important i m'han aplaudit molt i l'endevinalla els hi ha agradat molt.
El segon, en Jordi que diu...
El conte, El dimoni ferotge l'he inventat perquè m'agraden les coses terrorífiques i m'ha agradat quan l'endevinalla que no l'endevinaven es feia molt misteriosa.
El Marc diu...
El conill i l'esquirol és el conte que he escrit jo perquè he pensat molt.
L'Oudya el presentarà el dimecres que ve si tot va bé.
Ei! No us penseu que ens deixem als escoltadors i a les escoltadores!

Quant val el número zero?



Aviat parlarem de quant val el número zero segons si es posa sol, davant d'un altre número o al darrere. Mentrestant deixem aquesta fotografia aquí.

dimarts, 10 de novembre del 2009

Fent educació física

Aquí ens teniu fent el joc del "Corral de les pilotes". Acció, punteria i... què més?
Apa! Expliqueu vosaltres el joc a casa.

Ahir vam Jugar al corral de pilotes amb el Pau i amb el Joan Ramon.
  • Els Equips:
Hi havia dos equips, un equip que tirava les pilotes al corral i un altre equip les tirava fora.
  • Què s'havia de fer?
Tirar les pilotes al corral i Un altre Equip les havia de tirar-les a FORA.
  • Com es feia per guanyar?
S'havia de fer que l'Equip que estava a dintre del corral tirés totes les pilotes a fora i si les tirava totes llavors era el guanyador i si no perdia.

Escrit per: Josep i per Max

Conferència " Les papallones"



Segon dimarts de conferències. Avui, Andrea ens ha parlat de les papallones. Als tallers de llengua escrita de dimecres farà un petit resum de la seva exposició.

La classe ha gaudit molt amb aquesta conferència i han fet moltes preguntes que l'Andrea ha contestat molt bé. S'ho havia preparat molt!!

dilluns, 9 de novembre del 2009

Introducció al Parc Natural del Montsant

Avui en Ferran de Predrenca Educació Ambiental, ha vingut a l'escola a explicar-nos què és el Parc Natural del Montsant. Hem començat a aprendre com és, qui hi viu, on viuen...
Tenim moltes ganes de que sigui divendres que ve i visitar Margalef.

La gent de segon escriuran alguna cosa quan puguin.

diumenge, 8 de novembre del 2009

La Sala D'Arts Gràfiques de la Diputació (6): encunyant

- Si mai t’has preguntat com es fa una capsa sense retallar… aquí pots trobar la resposta. Si mires i escoltes el vídeo sabràs què vol dir troquelar o encunyar.

Per cert… vigila que a dins de la capsa hi pot haver un ratolí!

- I a dins d’un DAU què creus què hi pot haver?

- Un DAU té forma de CUB?

- Coneixes més cossos geomètrics?

Encara hi ha un vídeo més per penjar però… un altre dia serà!

La Sala D'Arts Gràfiques de la Diputació (5): Entintant

Abans d’imprimir l’Abecedari Gòtic, el senyor Dionís va entintar les lletres de fusta que composen tot l’abecedari.

La Sala D'Arts Gràfiques de la Diputació (4)

En aquest vídeo el senyor Dionís imprimeix un Abecedari Gòtic.

Tothom va fer un OOOOH! ple de sorpresa i admiració. Era molt bonic.

dissabte, 7 de novembre del 2009

La Sala D'Arts Gràfiques de la Diputació (3)

Durant la visita que va fer primer vam gravar alguns vídeos per a conservar les explicacions del senyor Dionís Gutiérrez.
Avui, volia estrenar el servei Vixtec i penjar algun dels vídeos en l'espai que m'han donat i he trobat que encara no estava del tot operatiu. Per aquest motiu l'he penjat al canal Youtube de la Biblioteca.
És un vídeo on es pot gairebé palpar l'interès que tenien per veure des de la primera fila tot el que en Dionís explicava i mostrava. D'aquí en va sortir la necessitat d'entrenar "la formació" en C.
- Entrenarem al pati, si?


P.D. El vídeo es veu com es veu perquè està en la grandària petita que demanen des de Vixtec i quan es fa gran perd qualitat.

divendres, 6 de novembre del 2009

El joc del punyet

Aquesta tarda a l'hora de matemàtica i després de recollir-ho tot per tenir més temps, ens hem posat a jugar al joc del Punyet.

Hem fet un munt de sumes quan obríem la mà però també n'hem fet d'aquelles difícils quan el primer de la parella deia el número de cigrons que pensava que tindrien entre els dos i l'altre segons el que havia dit el seu company o companya i sabent el que ell tenia a la mà, havia de dir el número.
Quan cadascú tenia 6 cigrons i el primer deia 6 volia dir que pensava que l'altre de la parella també havia posat a la mà els 3 cigrons?
Potser pensava
3+?= 6

3+3= 6
Però... si deia 2, el segon potser pensava
1+1=2
0+2=2
2+0=2



He trobat una bona explicació del joc a http://www.xtec.cat/~jortola/jocs/jocs%20populars.htm

EL PUNYET
Els jugadors agafaven pedretes. Posaven les mans darrere l'esquena per a posar-se en una mà les pedres que volgueren, o no posar-se'n cap. Tot seguit, cadascú mostrava la mà tancada i deia un número diferent, per tal d'endevinar el nombre total de pedretes que havien tret entre tots. Després, amb les mans obertes, comptaven les pedretes. Repetien bastants voltes la jugada, alternant l'ordre en que deien el número de pedres. A la fi guanyava qui més vegades ho encertava.

Llista de sumes possibles quan fèiem servir 6 cigrons:
1+1
1+2

1+3
2+1
2+2
2+3

...
Au! Continueu vosaltres i la setmana que ve, si podem, farem totes les llistes.

Les bones estones del migdia

Dinar... jugar... parlar... són accions molt importants que al cicle fem molt ben acompanyats.
L'Alba Saumell és qui acompanya el dinar de la colla de la pessigolla de primer. I l'Aïda Guàrdia està amb la gent gran de segon.

Quan arribava a l'escola aquest migdia pensava amb elles i també amb en Rubén d'inici a l'esport. Aquesta hora no hi era i m'he trobat al Gerard Del Cuerpo que és qui fa l'activitat de 2 a 3. Anava a buscar la Maragda i m'he trobat a l'Anna. (No m'equivoco de nom, oi?

Així veient aquestes fotografies podeu explicar una mica què feu i com esteu de bé durant aquestes estones tant importants.
- Per cert els i les de primer poden explicar que signifiquen aquests quadrats de color verd i roig. Els quadrats de segon un altre dia.

dijous, 5 de novembre del 2009

Cinc cèntims de la visita a la Sala d'Arts Gràfiques


http://www.diputaciolleida.cat/diputacio/salatematicaimpremta.htm
Aquesta sortida formarà part del llibre que editarem per la Diada de Sant Jordi. Això és el que pensem ara. Per aquest motiu només us posem les fotografies que vam fer per a que veieu al senyor Dionís, el nostre interès, els tresors que amaga la Sala d'Arts Gràfiques...

Des d'aquí agraïm a la Sunsi, la mare d'en Lluc i a la Mª José, la mare d'en Pau, la seva participació en la sortida. També a les dues estudiants en pràctiques la Núria i la Georgina.

P.D. També ens falta ordenar les fotografies. Amb l'ajut de l'equip ho farem un dia d'aquests, però d'aquesta manera en podem gaudir, ja, tots i totes. I també farem créixer la foto de grup de segon.

Aquí teniu les fotos de l'arxiu personal de Pau.


Us deixem el comentari que ha fet Ruben Rumbo de 2on. Avui he anat amb la meva classe a la imprenta de la Caparrella. He vist la imprenta i feien lletres i una màquina feia segells i jo volia que em fiqués el meu nom i m'ha agradat molt tot. També m'ha agradat molt el sobre que ens han ficat, hi havia pintures de molts colors. M'ho he passat molt bé

Ens hem menjat les matemàtiques

A partir d'una proposta del llibre de matemàtiques que seguim, cada dijous després d'educació física, vam fer un pastís de galetes. Ahir en vam menjar tots i totes. I per repartir vam haver de fer particions. I una nena, la Sara, va proposar quan només en quedaven 9 trossos i volíem repetir, que féssim 3 parts a cada tros i així en tindríem 27 i en sobraria 1.

Gràcies Lluís Segarra per la proposta. El pastís estava molt bo.UUUUUUMMMMMMMM!!!
Per ara hem trobat aquesta presentació:

També hem resolt un problema que us explicaran com ho han fet en Marc i l'Andrea Ch. un altre dia.

dimecres, 4 de novembre del 2009

Sala Temàtica d'Arts Gràfiques de la Diputació de Lleida.


Ja fa mesos el Senyor i ens va fer un regal al blog de la Biblioteca de l'escola:

inventar-lletres l'ofici-de-tipograf

No us ho deixeu perdre, llegiu l'article i mireu les fotografies. El senyor Dionís ens espera!
T'has preguntat què volen dir les paraules: Caixista, componedor, cicero, tipus movible,minerva, fondre una lletra, aliatge...?
- Quan tornem ens voldreu escoltar? Us podrem explicar les respostes.
* Fotografia de http://biblioteca-santjordi.blogspot.com/2009/02/inventar-lletreslofici-de-tipograf-2.html feta pel senyor i.

dimarts, 3 de novembre del 2009

Les conferències



Hem començat les conferències sobre animals a la classe de segon. Aquestes conferències es faran per torns de presentació dels treballs tots els dimarts de 15 a 16 hores, recordeu que podeu a acompanyar a la vostra filla o fill en la presentació. A L'aula estarem molt contentes i contents de tenir-vos entre nosaltres. Les dates de presentació estaran penjades a l'entrada de l'escola.
Com veureu en les diapositives, les primeres conferències han estat a càrrec d'Oscar Fillat i d'Adrià Fillat, que ens han parlat del Tigre i el Beagle. Ho han fet molt bé, ens ha agradat molt. Després de la presentació han contestat a les preguntes que els han fet les companyes i companys de l'aula.

dilluns, 2 de novembre del 2009

Sortida al Museu de l'aigua "La Canadaenca"

Fotos de l'aixiu personal d'En Ruben Rumbo


El dimarts 27-10-09 van fer una sortida per conèixer els misteris de l'aigua i participar en uns tallers al voltant de les seves característiques. Ens va guiar pel Museu Danae, que ens va fer participar en uns experiments molt divertits, que intentarem repetir durant la setmana de la ciència perquè totes les companyes i companys de l'escola en puguin gaudir i aprendre.
Per part de les famílies ens van acompanyar Iolanda, mare de Jaume i Amàlia, mare d'Isidoro.

Com podreu comprovar les fotografies les fan les nenes i nens de la classe que, previ consentiment de les famílies i per ordre, porten les càmeres i decideixen quan i com fan el reportatge. A totes i tots moltes gràcies.

Coses de casa



En Max ha portat un llibre que compara els 11 sistemes del cos humà amb un equip de futbol. Tots han de treballar en equip per aconseguir un gol.
En Víctor ha portat un dibuix que tenia tres parts i que demà ja us explicarà ell mateix.

Recordes?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...