I com que Tere Abellán em va dir...
"Endavant Montse. Els blocs són per compartir i aprendre juntes/ts". Aquí en teniu copiat la part que correspon a l'edat de la nostra quitxalla:
Com podem educar els nostres fills/es des de l’esforç i la responsabilitat, elements imprescindibles perquè els nostres fills/es esdevinguin en el futur persones autònomes i felices.INFANTS DE 7-12 ANYS. QUÈ PODEN FER: * Endreçar l’habitació i fer el llit amb ajuda. * Baixar les escombraries i/o anar a llençar les bosses de reciclatge. Anar a comprar coses concretes i ajudar a guardar la compra grossa. * Col.laborar en petites reparacions: posar una bombeta, cosir un botó, enllustrar unes sabates… * Preparar-se l’esmorzar: fer l’entrepà, servir-se la llet, parar o desparar taula… * Ajudar a la cuina: batre ous, ratllar tomàquets, remenar, arrebossar… * Participar en una de les tasques del cicle de la roba: posar a rentar, estendre, plegar, guardar… * Deixar el bany net i endreçat després De fer-lo servir. * Ajudar en alguna de les feines de neteja generals: treure la pols, passar l’escombra o l’aspirador, fer els vidres, fregar, regar les plantes…
Vam parlar de l’esforç gratificant, aquell que dedica una persona a fer quelcom que li agrada (el que ha de fer un esportista, un investigador…), i l’esforç no gratificant o obligat, (p.e. quan un nen/a ha de parar taula, etc). L’esforç és necessari per aconseguir objectius i ells/es han de saber-ho. Principi d’autonomia personal “no facis pels altres el que ells puguin fer per ells mateixos” (M. Montessori). De fet, els infants ja es van marcant objectius.
Un altre aspecte molt important del qual vam parlar va ser de l’esforç i les frustracions. No és poc freqüent que en la societat competitiva en què estem tendim a valorar només els resultats. Cal que els nostres fills/es aprenguin també a valorar el camí fet per aconseguir un objectiu, independentment del resultat. De fet, moltes vegades la felicitat no estarà en la meta, sinó en el camí. És important saber que de les frustracions també se n’aprèn. La frustració genera pensament i el pensament ens permetrà millorar en properes ocasions.
I més que pots llegir si cliques:l'esforç-i-la-responsabilitat-educant
Recorda, si vols:
Tot-el-que-ha-de-saber-un-nen-de-set- anys
Compartim el temps
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada