Cerca en aquest bloc

dimarts, 28 de setembre de 2010

Les castanyes del castanyer d'India

imatge de http://www.botanical-online.com/florcastanodeindias.htm

imatge de http://www.fitoterapia.net/vademecum/vademecum_plantas_ficha.php?remedio=6

La Catalina, passejant per Lleida va trobar castanyes i les ha portat a l'escola. Hem parlat que no són les castanyes que ens mengem per la Castanyada i que són els fruits d'un arbre que es diu Castanyer d'Índia i que n'hi ha a moltes places de Lleida i dels pobles.
Aquí us deixem una mica d'informació:
  • És un arbre mitjanament alt, d'uns vint metres
  • La capçada és ample i molt fullosa.
  • Les seves fulles són compostes.
  • Les flors són blanques, tacades de groc i de porpra, molt vistoses, agrupades fent ramells drets de forma cònica.
  • El fruit recobert d'espines fluixes; les llavors són de pela lluent, força semblants a les castanyes per la grandària i pel color, però no comestibles.
( F. Masclans. Guia per a conèixer els arbres).

La comprensió lectora

Ahir al blog de la biblioteca vam explicar que hi ha uns llibres d'edicions Àlber que poden ajudar a millorar la comprensió lectora de la nostra mainada. Però, a vegades, el material per aconseguir un objectiu tant important com és el d'entendre el que es llegeix es troba dins de la pròpia aula.

A segon hem començat a inventar problemes i l'Andrea Ch. en va escriure un que diu:

Si jo tinc 2 pomes i tu en culls 10 i el meu germà 4, quantes pomes tenim entre tots dos?
  • Quina creus que és la resposta?
  • Com és que dos persones de la classe diuen una resposta diferent a totes les dels altres?
  • Tu què penses?
  • I vosaltres els grans de la casa, quina deu ser la resposta al problema?
  • Perquè preguntem això? En què ens fixem?

En parlarem!

dilluns, 27 de setembre de 2010

La tardor



La Laia i en Marc han portat una part de la tardor a l'escola.
Ahir van anar al Pic del Curull i vam trobar moltes ametlles.
A! i les mores estaven boníssimes!!!

La Catalina i els planetes


A casa amb el pare i la mare he fet aquesta maqueta de tots els planetes del nostre sistema Solar. Per fer la maqueta vam comprar 10 boletes de porexpan perquè jo en tenia 1. Vam agafar uns pots de pintura i les vam pintar mirant fotografies del sistema Solar. Vam agafar uns palets de fusta i els vam clavar a les esferes i a la base. La base vam voler que semblés el cel i hi vam enganxar estels daurats.

Aniversari de l'Andrea S.

Avui es el meu aniversari, faig 7 anys, els meus pares m'han donat una sorpresa, m'han regalat un rellotge per que pugui mirar les hores i no arribar tard a l'escola i uns sabons i pintallavis de la Barbie.
Estic molt contenta i demà ho celebrarem amb la família .

divendres, 24 de setembre de 2010

Vegetable garden grup B



The students from group B first we have to pick tomatoes and grapes in the school vegetable garden.
The tomatoes make a good salad.

The grapes we have cleaned and eaten.
The vegetable garden is great!

dijous, 23 de setembre de 2010

Joc de les paraules encadenades

Pistes per la gent de segon pel joc d'ordenar noms de manera que l'última lletra de cada paraula sigui la mateixa que la primera de la paraula següent:

VALERI ISABEL...

Joc d'endevinar el nom d'un altre animal:

SI: a ALIGOT I A TAURÓ O T
NO: ÀGUILA PELICÀ

Si a GUINEU i a PERDIU E
NO: PINGÜI CORB

Si a. GRILL i a HIPOPÒTAM I
NO: GOS VACA

Si a ÒRIX i a XACAL X
NO: IMPALA CARGOL

i 'última lletra per tu!!!

dimarts, 21 de setembre de 2010

Joc dels Dinosaures a ZonaClic

Un problema


Som 27 nenes i nens a l’aula i ens hem de repartir en quatre grups.

Primer hem pensat que posaríem quatre persones a cada grup

4

4

4

4

Però la suma de tot dona 16 i som 27 falten 11 alumnes.

Aleshores Albert G. ha proposat col·locar dos alumnes més a cada grup

4+2

4+2

4+2

4+2

Ho hem tornat a sumar tot i ara ens donava 24 i som 27 falten 3 alumnes.

Martina ho ha tingut clar, un a cada casella i en sobra una.

4+2+1

4+2+1

4+2+1

4+2

Ja està! Som 27.

dilluns, 20 de setembre de 2010

Per practicar els nombres


Aquest és un enllaç per practicar l'escriptura de nombres.

Les Desenes


Hola nenes i nens del cicle inicial aquí teniu un enllaç per treballar la desena.

Petjades de dinosaure i un escarbat ben negre, un blaps



L'escarabat que ha portat en Jordi i companyia és un Blaps. Se'ls anomena escarabat pudents perquè... Si se'l molesta aixeca la part posterior de l'abdomen per deixar anar un líquid desagradable amb el que es defensa.
Aquests escarabats no poden volar perquè tenen les ales enganxades. (Ho escric perquè un biòleg m'ho ha dit). És de la família dels tenebriònids que vol dir que té el color fosc, tenebrós.

La gent de primer treballaran els Dinosaures i la Martina a casa seva amb el seu germà van seguir les instruccions per fer una recepta mooooolt especial: PETJADES de DINOSAURE!
Amb farina blana, sal fina i aigua.... voilà! Ja tenim la petjada feta. Només s'ha de deixar passar un temps abans de que la massa estigui a punt i després fer la petjada i pintar-la. Això si s'ha de tenir ganes de fer-ho. Però els resultats valen la pena!

Dinosaures


Hem llegit a classe que a la revista Nature s'ha publicat el descobriment d'un nou dinosaure, en Pepito, científicament Concavenator corcovatus (el caçador geperut de Conca), i hem decidit estudiar un mica més com eren i com vivien els dinos.




Assemblea de Primer

Hem fet la primera assemblea de classe amb els següents punts del dia:

1.- Presentació del curs per part de Gabriela
2.- Presentació dels delegats: Joana i Gerard
3.- Normes
4.- Torn obert de paraula

El meu petit gest.









Més ben dit: el vostre petit gest, perquè ahir més d'un i una si que el va fer aquest gest!

Del 22 al 29 de setembre se celebra a Catalunya la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura. Durant aquesta setmana prop de 140 municipis catalans organitzen nombroses activitats amb l'objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la necessitat d'evitar l'ús del cotxe a la ciutat a favor de l'ús del transport públic i altres modes de transport més sostenibles.
Apa! A veure si tots plegats ho fem!!!

divendres, 17 de setembre de 2010

Un joc que fa pensar molt

Clicant la imatge,hi pots jugar.
Aquesta tarda aprofitant el desdoblament d'anglès i que encara no fem Tallers de llengua hem jugat al joc MASTERMIND.
El grup 1 ha guanyat dos vegades a l'ordinador!!!
Si hi vols jugar clica mastermind . Au, famílies dels nens les nenes! Utilitzeu inferència i lògica per desxifrar el patró ocult darrere les estaques d'aquest joc.

http://nlvm.usu.edu/es/nav/grade_g_1.html

Nota per l'Alba C.: si has arribat a casa i has vist que encara no hi havia l'entrada del joc... és perquè no funcionava bé Internet a l'escola o Internet a l'ordinador de la classe!!! ;-)

EL MUNDO AL REVÉS...


Hoy en clase de lengua todo el grupo de 2º hemos viajado a través de unos cuentos muy especiales...

Imaginad una caperucita sin capucha...
¿Queréis saber la historia de garbancito, el grande?
Conoced la historia de Pepo, Pipo y Paco, los tres cerditos.

Solo tenéis que dejar volar la imaginación y ya me contaréis.

Projecte: els astronautes

Volem aprendre:
  • els planetes com són per fora
  • què mengen a l'espai
  • què estudien per anar a l'espai
  • perquè volen anar a l'espai
  • 2 perquè el Sol crema més que la Lluna
  • com se poden aguantar a la Terra i als planetes
  • com floten els astronautes
  • perquè els astronautes floten a l'espai
  • perquè no poden respirar a l'espai
  • com poden respirar
  • d'on treuen tant aire
  • l'espai i la Lluna, com són
  • l'univers
  • com viuen a l'espai
  • vien al coet o al planeta
  • què fan a l'espai
  • perquè a vegades la lluna és "llena" i a vegades "creciente"
  • tots hi van amb nau
  • les estrelles i els planetes, com són
  • de què estan fets els planetes
  • com es diuen els planetes
  • 1 els noms dels planetes
  • els noms de les formes de l'estrelles
  • com poden sobreviure tants dies a l'espai
  • 3 com és una nau espacial per dins
  • com funcionen
  • com ho fan per volar
  • com és Saturn i el Sol
  • si les estrelles es mouen
  • quantes galàxies hi ha a l'espai
A partir d'aquí intentarem organitzar-nos i anar fent. Ens servirà d'ajut: http://www.esa.int/SPECIALS/Education/

dijous, 16 de setembre de 2010

En Max bucejant

Hem rebut un email de la Pilar mare d'en Max que diu:

Hola
us passo unes fotos d'una activitat que vam fer amb el Max aquest estiu, i que a ell li agradaria que els seus companys veiessin. M'hagués agradat poder-les passar abans perquè ho haguéssiu pogut posar al blog i d'altra gent se n'hagués assabentat, perquè és molt bonic de fer.
Es una exposició de fotos a sota de l'aigua, a les piscines i fas una ´"petita" introducció al submarinisme. Us poso el link perquè ja fa dos anys que ho fan
Bé, el Max ja us en donarà més detalls. Val a dir que nosaltres també vam ser una mica privilegiats, perquè coneixem el noi que ho fa, per això tenim fotos.
Una abraçada

PILAR

dimecres, 15 de setembre de 2010

Vegetable garden

Hola, som el grup A de primer i avui hem anat a l'hort a collir tomates i raïm. No tenim fotos, però a casa, a la nit, farem una amanida de tomates boníssima...
Hi ha alguna nena o nen de segon que ens pugui dir com es diuen els tomates i el raïm en anglès?

dimarts, 14 de setembre de 2010

Acta de la primera assemblea del curs 2010/2011

Hem explicat el que es una assemblea.

Després hem parlat de:
1. fer un petit tobogan als pins (Andrea .ch)
2.(Sara) separar la corda del la escala de l'hexàgon
3.(Carlos) Un columpio que no s'assembli a una escala perquè si no ens fem mal al cap.
4. (alba.m) arreglar el gronxador.
5. (Carlos) Ha començat bé l'escola.
6. (Alex) estic content perquè he trobat un amic de petit.

dilluns, 13 de setembre de 2010

Llista de coses fetes i per fer

Coses per fer:
  1. Recull de l'acta de la primera assemblea. Josep! Nerea! Recordeu-m'ho!
  2. Anar fent passos per decidir el projecte
  3. Pensar quin conte volem explicar

Aquesta fotografia, que hem fet mentre fèiem càlcul mental i que ha servit per explicar un problema que ara no escric, en pot explicar d'altres?

Sabrem inventar més problemes que puguin anar amb aquest dibuix?
Per cert, saps què són aquestes fitxes?

Collint ametlles i mores



L'Andrea, la Nerea, el Marc i l'Ian
vam anar a recollir ametlles i mores.
Ens ho hem passat molt be !!!
Vam recollir ametlles picant
amb canyes i després
vam agafar mores que estaven
molt bones !!!


ANDREA CH

dissabte, 11 de setembre de 2010

Triant delegats i delegades de classe


Ahir vam fer la primera assemblea. Dilluns l'equip de delegats i delegades del cicle agafaran l'acta que van escriure i redactaran els temes que van ser debatuts a l'assemblea.

Mentrestant una petita petita reflexió:
  • Si fer de pare i de mare és difícil t i agraït, si fer de mestre també... imagina que representa fer de delegat i delegada responsable. Aconseguim que sigui una tasca agraïda?
  • S'han de sentir protagonistes de les seves feines i útils. I han de començar a intuir les seves responsabilitats, s'han d'avançar al que els hi puguin suggerir els i les mestres.
  • Són persones indispensables pel funcionament participatiu de l'escola.

divendres, 10 de setembre de 2010

dijous, 9 de setembre de 2010

Sentiments del primer dia


Desitgem que aquestes paraules que retraten sentiments, també aflorin l'últim dia:
FELICITAT, CONTENTA, EMOCIONADA, ALEGRE, NERVIÓS, IMPACIÈNCIA, BÉ, CONTENT...

Propietats de la suma

2 + 6= 8
6 + 2= 8
Això li passa a la suma. Hi ha alguna altra operació que també li passi?
Li passa a la resta?

Té el mateix resultat 6-2 que 2-6?
No. No es el mateix perquè restant tens que treure.
I sumant es posa nombres.
Per això no és lo mateix perquè un treu. I l'altre es posa.

Hem descobert, també, que a la multiplicació li passa el mateix.

És igual 3x5 que 5x3, és 15
O 2x6 i 6x2 que el seu resultat és 12

Per treballar, més endavant les multiplicacions:


dimarts, 7 de setembre de 2010

Hem resolt un problema pràctic.

Aquest matí hem donat la benvinguda al grup a la Núria i hem trobat a faltar a l'Oussama que encara no ha vingut. Ara som 27 i tenim tres grups de 10 taules. Hem anat pensant quants nens i nenes podien seure a cada taula.

La primera solució que hem trobat era seure
10 + 10+7= 27

La segona
7 + 7 + 6+ 7= 27
però necessitàvem fer grups de 4 taules

També ens passava que no hi havia el mateix nombre de gent a cada taula.

Al final hem trobat la solució:
9 + 9 + 9= 27

Problema resolt! A per un altre!

Aquí estem!

Que guapos i guapes! Quins bons aprenents i aprenentes!

Hi ha més d'una cara nova. Ja us explicaran qui són.

Això si donem la benvinguda a la senyoreta Montse que estarà unes quantes hores amb nosaltres. També recordem a la Marta i des d'aquí li desitgem que es trobi molt bé a la nova escola.

Normes a l'escola

Hem quedat que sempre:
  1. CAMINAREN
  2. BOTAREM LES PILOTES AL PATI
  3. A LES PORTES DEIXAREM PASSAR A LES PERSONES GRANS
  4. SI LES PERSONES GRANS ESTAN PARLANT, ESPERAREM I DESPRÉS PARLAREM NOSALTRES
  5. PARLAREM sense CRIDAR

dilluns, 6 de setembre de 2010

Demà, el gran dia!!!

- Ei! que falta poc!

- Sopeu bé i descanseu molt que demà és el primer dia!

- Us esperem amb moooooooooooooltes ganes!

;-)

Matemàtiques animades

- Pensem i fem alguna cosa semblant?

Us animareu?

dijous, 2 de setembre de 2010

Carta de la Nerea

De El blog del Cicle Inicial del Sant Jordi, Lleida


De El blog del Cicle Inicial del Sant Jordi, Lleida


De El blog del Cicle Inicial del Sant Jordi, Lleida

Hola amics soc la Nerea i he anat de vacances i m'ho he passat be, i jo crec que vosaltres també.
ja comencen les classes
ens veurem i tinc moltes ganes


bueno un adéu amics, adéu Montse,
Nerea

Proposta d'activitat familiar: La permanència del gravat. Obres de la col·lecció Gelonch Viladegut

Des de Dona Balàfia ens han enviat una proposta d'una activitat familiar que pot ser mooooolt atractiva! Oi?
El proper 12 de setembre donarem per finalitzada l’exposició La permanència del gravat. Obres de la col·lecció Gelonch Viladegut, abans però, el públic visitant tindrà l’oportunitat de conèixer aquesta magnifica col·lecció i experimentar amb la tècnica del gravat.

El diumenge 5 de setembre a les 11.00 h durem a terme una visita familiar a l’exposició. Aquesta activitat està destinada a pares, mares, nens i nenes que tinguin ganes de conèixer la història del gravat i aprendre de forma molt amena la tècnica de la punta seca.

L’activitat té el preu de 5 € per família i cal inscriure’s prèviament ja que les places són limitades.

Inscripcions:
Tel. 973 700 419
Serveis Educatius
Museu d'Art Jaume Morera

dimecres, 1 de setembre de 2010

Abraçades de colors

Gairebé la meitat del grup de segon es passejava per l'escola amb la cara pintada. Ei! Però també hi havia gent de primer, de tercer, de cinquè, de quart de sisè! I de parvulari...

Que bé tornar a sentir les seves veus! Aviat sentirem les de tots i totes. FANTÀSTIC!

Entrem al setembre

Entrem al setembre
amb llum dins dels ulls,
sorra a les soles
i estels als records.

Entrem al setembre
amb el pas ben formal
per complir cada dia
la jornada escolar.

Entrem al setembre
amb el coll ben planxat,
un gest d'alegria
i els plors ben guardats...

Isabel Barriel

Nota: els plors... d'alegria perquè ens retrobem.

Recordes?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...