Cerca en aquest bloc

divendres, 30 d’octubre de 2009

Fent coques

Hem fet les coques i ens les hem menjat totes!
UMMMMMMMMMMMM!

La lletra C

Avui a l'escola s'ha espatllat l'encaminador o enrutador (en anglès router) i no teníem Internet. (Ei! Acabo d'aprendre el seu nom en català i en castellà!)

Però no ens oblidem de la llista que hem escrit a la pissarra per que qui no recordi paraules i les pugui veure al blog... ho tingui més fàcil:
  1. CAVALL
  2. CONTENT
  3. CASTELL
  4. CUL
  5. CACA
  6. CASA
  7. CATALINA
  8. COCA
  9. CATALUNYA
  10. CASTANYADA
  11. CATANYERA
  12. CATALÀ
  13. CASTELLÀ
  14. I... totes les que vulguis escriure!!!!!
Nota: Has vist que ens hem deixat una lletra en una paraula. A veure si ens ho dius i la podem revisar.

dijous, 29 d’octubre de 2009

Foc al bosc


Vam anar a explicar el nostre conte al parvulari. Tot va sortir molt bé. Les nenes i nens petits ens han escoltat amb molt interès. Estem molt contentes i contents.

dimarts, 27 d’octubre de 2009

El gat amb botes ja està ben contat




Si no veus a tothom... espera que al web de les festes de l'escola n'hi haurà més!
I per si de cas...

dilluns, 26 d’octubre de 2009

El rusc de vespes vist de prop

Avui, gràcies a la càmera Moticam, hem vist el rusc de vespes que ha portat la Nerea molt d'aprop.
Hem parlat de moltes coses i fins i tot hem recordat el nom d'un joc del pati:l'hexàgon i... saps el per què?

Projecte: Els pulmons

Després de saber una mica més dels Insectes, comencem a fer-nos preguntes sobre ELS PULMONS
Avui les hem escrit en un mural i us les posem aquí perquè és molt possible que us demanem ajut.
  1. Els pulmons tenen dos tubs?
  2. Els pulmons són durs o forts? Són delicats?
  3. Els pulmons són rojos? Són blaus?
  4. Els pulmons guarden el menjar?
  5. Els pulmons tenen un tub que va fins a la panxa per transformar el menjar?
  6. Tenen un tub per on passa el beure i el menjar?
  7. Com són els pulmons? Tenen pelets als costats? Són de carn?
  8. Estan al costat del cor? Estan a les costelles?
  9. Els pulmons respiren?
  10. Els pulmons ens ajuden a respirar?
  11. Què faríem sense els pulmons?
  12. Els pulmons s'inflen i es desinflen?
  13. Per què quan agafem aire s'unflen? Quan traiem l'aire es desunflen?
  14. Per on respirem?
  15. Els pulmons es tornen negre quan fumem?
  16. Els pulmons exploten quan es moren?
  17. Quan morim els pulmons se trenquen?
  18. Per on respiren els pulmons?
  19. Quan t'enfades es fiquen molt forts de color roig?
El proper dia que toqui medi, parlarem del què haurem de fer per trobar una o més respostes correctes per a cadascuna d'aquestes preguntes.

Sortida a La Mitjana



Fotos de l'arxiu personal d'en Jaume Ortega i d'en Martí Farré

El divendres 23-10-09 van fer una sortida, a la natura, dins del projecte d'aula "Els éssers vius: Els vegetals". Ens va guiar en la sortida el mestre Ignasi, que ens va explicar moltes coses al voltant del arbres de ribera i les plantes que es poden observar a La Mitjana. També vam poder recollir exemplars no comestibles de bolets.
Per part de les famílies ens va acompanyar Eva, mare de Rubén, que ens va ajudar molt amb els dossiers. (Tenim previst que aquests dossiers es puguin consultar en el racó de l'exposició de la setmana de la ciència de segon).

Coses de casa


  • La Sara a casa ha fet un quadre del mar. Era un mar que estava trist i després es va posar content i tenia l'aigua de colors.
  • La Lara ha portat el llibre de les ABELLES i el de la FORMIGA de l'editorial Beascoa Internacional, perquè estem acabant d'estudiar el Projecte dels INSECTES.
  • En Lluc ha portat el llibre de L'ABECEDARI, Aprèn l'Abecedari amb el ratolí Savi de l'editorial edebé. Així serà més fàcil fer la feina de la llibreta Abecedari!
  • La Catalina ha portat el llibre EL CUERPO HUMANO , Órganos. Sistemas. Funciones de NGV. Aquí hi trobarem moltes coses que no sabem dels pulmons. Que bé!
  • La Nerea és ha portat un rusc de _ _ _ _ _ _ que estudiarem a ciències. Ho mirarem amb lupa i per una càmera especial a l'ordinador.

divendres, 23 d’octubre de 2009

Aprendre a fer lletres i números

pre-escriptura

Exercicis de pre-escriptura fets per Enrique Alonso

Seguint el rastre de les lletres

http://www.genmagic.net/lengua5/plletres3c.swf

Gràcies, gent de Genmàgic. Sou màgics de debò debò.

La lletra B

A la llibreta ABCEDARI pots escriure i dibuixar algunes o totes aquestes paraules que comencen per B o d'altres que hagis trobat al Diccionari, al diari, en un llibre...
  1. BARCA
  2. BOBA
  3. BARCO
  4. BOCA
  5. BARCELONA
  6. BARÇA
  7. BOTA
  8. BUMERANG
  9. BALENA
  10. BACA de cotxe
  11. BIBERÓ
  12. BONICA
  13. BOMBA
  14. BODA
  15. BO
  16. BALL
  17. BÀSCULA
  18. ...

El text d'en Max

El Monstre Pepet.
Fa molt temps hi havia un Monstre que era bo però el tractaven molt
malament i...

dilluns, 19 d’octubre de 2009

Text triat de la Laia


Títol: OLOT
A Olot amb la meva amiga Laura
jugàvem molt juntes hi havia un parc
però plovia molt.

divendres, 16 d’octubre de 2009

Racons de llengua




Treballem fent racons els dilluns i els dijous, mig grup llegeix amb Carme i l'altre mig grup fa tres racons: miniarco, ordinadors i activitats de llengua ampliar/reforçar. Al racó de llengua ampliar/reforçar també es poden acabar treballs dels tallers de llengua escrita, sobretot de contes i revista que són els tallers més llargs.

La lletra U

  1. ULLERES
  2. ÚRSULA
  3. ULL
  4. UNGLA
  5. UN
  6. ULISES
  7. UI!
  8. U
  9. ÚNIC
  10. UAU!
  11. UNICORN
  12. UNIVERS
  13. UNIVERSITAT

dijous, 15 d’octubre de 2009

Matemàtiques



Treballant les coordenades a partir d'un joc molt conegut: "enfonsar la flota"

Totes i tots junts hem fet una taula d'onze files per onze columnes. Les files les hem anomenat amb lletres i les columnes amb nombres.
Hem acordat tenir un submarí de 5 caselles, dos portaavions de quatre caselles, tres fragates de dues caselles i quatre vaixells de vigilància costera de dues caselles cada un.
Els podíem col·locar en horitzontal, vertical i diagonal, espaiats o juntets, i... a jugar!

Per dir les coordenades sempre començàvem per la fila i després per la columna.

Us animeu a jugar?
i si encara teniu més ganes de jugar i voleu aprendre com es llegeixen les coordenades i on es fa la creu o el puntet jugueu a:

http://www.sectormatematica.cl/flash/coordenadas.swf
Clica la imatge o l'adreça web i juga i apren!

Quins experiments podem fer amb?

  • En Josep va dir que podríem enganxar objectes amb l'imant que veus a l'esquerra de la fotografia..
  • En Marc va dir que la fusta flotaria i amb la xinxeta també, la xinxeta flotaria al damunt del tros de fusta.
  • En Lluc va dir que si possesim la fusta a l'aigua canviaria de color

dimecres, 14 d’octubre de 2009

L'Ester i la Nerea i els animalets de papiroflèxia

Els dimecres a la tarda i els dijous pel matí estem de sort. Tenim a l'Ester.
Ens ajuda a l'hora de fer desdoblament de matemàtiques, a l'hora de medi i a l'hora d'escriure els deures.
Avui ens ha ajudat a començar a fer una marieta com la que ha portat la Nerea. A casa va fer molts animalets plegant paper. Fent papiroflèxia.
I nosaltres hem fet:

Avui la Núria ha començat les pràctiques del dimecres

Avui hem començat a tenir l'ajut de la Núria. Ella està estudiant segon d'Educació Especial i realitzarà pràctiques tots els dimecres als matins fins a finals de maig.

Cicle superior ens fa una enquesta

En Gerard i la Laura estan fent una enquesta sobre el Ratoncito Pérez i ens han demanat que contestéssim unes preguntes. Ho farem avui mateix. El resultat sortirà en una revista que ja us direm com ho heu de fer per a poder llegir-la.

dimarts, 13 d’octubre de 2009

Poesia cada dia de la Marina H.

La Marina ens ha portat una poesia per a penjar-la a l'entrada de l'escola i fer que sigui veritat allò de: UNA POESIA CADA DIA!

Poesia en la Lectura

En la lectura sempre s'hi tria,
en la lectura viva.

Sempre hi triarem colors,
colors de totes les flors.

La lectura és bonica,
més bonica que la xica.

La lectura divertida,
en la lectura que està viva.

Marina Hernández

divendres, 9 d’octubre de 2009

Mobilitat Segura amb els Mossos d'Esquadra



Avui aquesta tarda els nens i les nenes del cicle inicial hem après com moure'ns amb seguretat pel carrer. Hem fet una sessió de Mobilitat Segura amb en Pere Joan i l'Àngel. L'aula de primer s'ha convertit en una gran mar plena de peixos i taurons que tenien molta gana. Hem fet un joc que ens ha ensenyat a respectar-nos els uns als altres. No es tracta només d’aprendre un seguit de normes i senyals de trànsit per circular millor, sinó de promoure un canvi de mentalitat i d’arribar a l’adquisició d’un model de mobilitat sostenible que transmeti valors i actituds de civisme, tolerància i respecte davant la resta de ciutadans. (El Text en cursiva és extret del ProgramaEducacioViariaIndividual)

La intenció és que com a vianants:
  • Identifiquin els factors personals de risc
  • Es reconeguin els espais on es concreta la mobilitat dels vianants per tal que es tingui una mobilitat segura.
  • S’identifiquin i respectin els senyals de trànsit que s’adrecen als vianants
  • Els nens i les nenes valorin la necessitat d’utilitzar els sistemes de retenció infantil correctament.

*Si cliques les imatges podràs veure les fotografies més grans.

- Saps quan han guanyat més punts? I saps per què?
P.D. Hem trobat a faltar a la Lara i al Lluc. (El Lluc ha vingut més tard i ha estat una estona amb la classe de segon.)

Una típula a la classe

Una típula és un insecte que forma part d'un grup on hi ha uns mosquits molt grans, però que no piquen, i que tenen les potes llargues i primes.
Buscarem més informació, oi?
- I les antenes què semblen?

dimecres, 7 d’octubre de 2009

2ona. assemblea de cicle

CICLE INICIAL

2on ASSEMBLEA CURS 2009-2010

07-10-09

LLOC: AULA DE SEGON

PUNTS DEL DIA

1.- Presentació dels nous delegats de primer i del nou delegat de segon.

2.- Acords amb la direcció i les delegades i delegats d’altres cicles.

Farà de secretària la senyora Èlia Martínez, qui aixecarà l'acta.


A l'assemblea hem presentat als nous delegats de primer, la Merli i en Jordi.
*Ens hem descuidat de l'apartat de lectura i aprovació de l'acta anterior, ho farem en la tercera assemblea, a on llegirem les actes de les assemblees 1 i 2.

dimarts, 6 d’octubre de 2009

El temps que ha fet el mes de setembre

Aquestes són les dades que van anotar al document Excel les persones encarregades del mes passat l'Alba C. i l'Andres Ch.

Els minuts i els segons

Avui hem començat a entrenar la Rapidesa de Càlcul del Quinzet.
I hem fet sumes durant 2 minuts i hem parlat de quants segons eren i el subdelegat en Jordi ha fet aquest cartell:

En Lluc i el problema dels Gormitis

Quants dies puc tenir un GORMITI si me’l deixen per 4 dies i n’han passat 2 i me’l demanen i jo no vull trencar un tracte?

- I si en lloc de 4 dies fossin 12, quants dies podria tenir el Gormiti?

He tret la imatge dels Gormitis perquè, malgrat havia posat d'on havia tret la imatge, (imatge de laflecha.net) he rebut un comentari dient que la imatge era seva.

Conte de la tardor

El Llamp i el foc

1.- Un conte us explicaré també com jo sabré; fareu silenci i el sentireu... qui parlarà no el sentirà i no el sabrà.

2.- Una vegada hi havia un esquirol molt entremaliat, que era tan ràpid que li deien Llamp. Vivia en un bosc d’arbres encantats que sabien parlar i que eren molt amics dels animals.

3.- Un dia, el Llamp va veure de lluny una fumera molt estranya. Es va posar dret i es va enfilar a un arbre amb la cua ben dreta, per veure què passava.

4.- Quan va ser a dalt de la branca més alta, el Llamp es va adonar que en un racó del bosc hi havia foc. Com que feia molt de vent, l’incendi cada vegada es feia més gros.

5.- El Llamp va córrer cap als bosc encantat a parlar amb els arbres que atemorits no sabien què fer.

6.- Quan els arbres van veure l’esquirol li van demanar ajuda. Però abans que acabessin de parlar, el Llamp ja havia marxat. Van quedar molt estranyats perquè no sabien que l’esquirol havia anat a demanar al vent que s’aturés i així, quan arribarien les pluges, podrien apagar el foc més fàcilment.

7.- Tan bon punt el Llamp va trobar el vent, li va explicar el que passava, el vent va parar i va demanar ajuda a la pluja, que era bona amiga.

8.- Aleshores, la pluja va fer caure un bon xàfec sobre el bosc encantat. I el foc es va apagar en un tres i no res.

9.- Darrere un arbre hi ha un gat, aquest conte s’ha acabat. Us ha agradat?

Adaptació del conte Foc al bosc, de l'editorial Cruïlla

Explicant els deures

Avui l'Alba C. ha explicat els deures que portarem demà.
Ella diu:
Hem d'escriure les paraules acabant de posar les VOCALS
Com, per exemple:
B_O_N_C_ (És una paraula de la campana petita)



G_T

- QUINES PARAULES SÓN?
Si cliquen la imatge podran accedir a un Clic que treballa les vocals, que és aquest:
Les lletres vocals
P.D. El cartell de les vocals l'ha fet la nostra delegada per aquest primer trimestre: la senyoreta MERLI

dilluns, 5 d’octubre de 2009

Què ha passat?



Amb aquestes pistes vols intentar endevinar que ha passat? Va prova!

Jugant al pati

- A què jugàvem? Ho sabeu? Ja us ho direm!
- Falta algú? On era?

divendres, 2 d’octubre de 2009

I... la lletra i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i,i...

Paraules que comencen per i:
Hem dit... avui no hem tingut temps d'inventar un conte. Si vols ho pots fer a casa i escriure-ho sota de les paraules.
  • Josep: illa
  • Jord: idiota (paraula de la campana grossa de la rateta Giberta!)
  • Adrià: indi
  • Marc: imbècil (paraula de la campana grossa de la rateta Giberta!)
  • Sara: injecció
  • Alba M.: iglú
  • Alba C: imant
  • Gerard: Islàndia
  • Lluc: inventor
  • Marc: invisible
  • Merli: informàtica
  • Mario: iguana
  • Laura: il.lusió

dijous, 1 d’octubre de 2009

Primera assemblea de delegats

Avui, dia 1 d'octubre, totes les delegades i els delegats de primària de l'escola han fet la primera assemblea amb la directora, la Mercè Ardiaca. Representant al cicle inicial han anat:
  • De primer, els antics delegats de P/5, perquè encara no hem obert la campanya per a triar els d'aquest primer trimestre del nou cicle: En Max i l'Adrià. Han escrit el que s'ha parlat a la llibreta de classe i ens ho han comunicat just a l'acabar la reunió. A la propera assemblea de cicle ho posarem en comú tots plegats.
  • De segon han anat la delegada i el delegat del primer trimestre, Lucia i Oscar. A segon encara no hem parlat dels acords que s'han pres. El dimarts, a l'assemblea de classe en parlarem i farem l'ordre del dia per la propera assemblea.

Preparant el segon dictat

Amb el primer Text lliure de la Sara hem preparat pel proper dia que toqui llengua el següent text per a ser dictat:

A LONDON M'HO VAIG PASSAR MOLT BÉ

A London m'ho vaig passar molt bé

Recordes?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...